Home » كنكوري‌ها ميوه و سبزي زياد بخورند

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: وعده‌های غذایی در تأمین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن دانش‌آموزان نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی گفت: بهتر است، دانش‌آموزان وعده‌های غذایی به طور منظم و در ساعت معینی مصرف کنند؛ مصرف میان‌وعده‌ها یک اقدام پیشگیرانه است که موجب می‌شود دانش‌آموزان وعده غذایی بعدی را با کنترل مصرف کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بهتر است وعده‌های غذایی دانش‌آموزان پرحجم و پرکالری نباشد؛ میان وعده‌های غذایی باید سرشار از موادمغذی باشد.

شمس نورایی بیان داشت: میان‌وعده دانش‌آموزان کنکوری باید شامل انواع مغزها مثل بادام، پسته، بادام زمینی، فندق، نخود و کشمش باشد به دلیل اینکه این مواد سرشار از پروتئین و عناصر ریز مغذی شامل منیزیم، آهن، روی و سایر ویتامین‌ها است که برای یادگیری بسیار ضروری هستند.

وی افزود: میوه‌‌ها و سبزی‌ها گروه دیگری از مواد غذایی هستند که برای میان وعده دانش‌آموزان بسیار مفید است؛ این گروه از مواد غذایی علاوه بر تأمین ویتامین‌ها، عناصر مفید، قند مصرفی سلول‌های مغز را نیز تأمین می‌‌کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: مصرف سبزی‌ها و میوه‌‌ها نه تنها در دانش‌آموزان احساس سنگینی و خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌کند بلکه آنها را هوشیار‌تر و سرحال‌تر می‌کنند.

نظرات غیر فعال شده اند.